testimonials

Hjem » Victoria Schultz

Victoria Schultz

Kommersiell direktør for NorgesGruppens lojalitetsprogram Trumf
Tidligere deltaker på Executive Management Programme INSEAD, Victoria Schultz, avslutter 20 år i ledende stillinger i mediebransjen, og skal fremover være kommersiell direktør for NorgesGruppens lojalitetsprogram Trumf. Spesielt to motiver var utslagsgivende for beslutningen om å delta i topplederprogrammet for noen år siden.

– På dette tidspunktet jobbet jeg med en portefølje av selskaper som jeg var styreleder for, og jeg satt i en posisjon hvor jeg skulle vurdere om dette var selskaper vi burde beholde eller avvikle. Jeg hadde derfor behov for å oppdatere kompetansene mine med strategiske verktøy, og hadde blant annet lest om Blue Ocean-strategien som jeg ønsket å se i en større kontekst. Dernest har business-skolen INSEAD alltid fasinert meg, da den rangerer som en av verdens beste business-skoler. Det var utrolig spennende og stimulerende å være i diskusjoner med noen av verdens smarteste hoder innen deres fagfelter, forteller Victoria Schultz og fortsetter:

– I tillegg møtte jeg mange interessante mennesker, både nordmenn og dansker, og jeg fikk et nettverk som jeg fremdeles den dag i dag har stor glede av.

Hadde tatt samme utdanningsvalg i dag

Ifølge Victoria Schulz har hun gjennom alle årene hatt nytte av den verktøykassen hun tok med hjem fra INSEAD i Frankrike.

– Det er særlig to forhold jeg etterfølgende har hatt betydelig nytte av. For det første har jeg hatt glede av læringen om strategier for henholdsvis priskonkurranse, Blue Ocean og disruptive konkurranse. Men også temaet omkring organisasjonspsykologi, hvor vi lærte mye om hvordan man «leser» aktørene i en gitt situasjon – eksempelvis i forhold til språk, stemme og kroppsspråk. Sett i et helikopterperspektiv er jeg blitt mye tryggere på de strategiske valgene jeg har måttet gjøre underveis, og så er jeg blitt flinkere til å identifisere – i et psykologisk perspektiv – hvem som er «med» og «ikke med», og dermed bedre til å skape forankring i organisasjonen. Disse to gevinstene har vært meget verdifulle, og det er elementer jeg fremdeles benytter i dag. Programmet har både vært givende, moro og inspirerende, og det er ikke tvil om at valget hadde vært det samme i dag, avslutter hun.

Bestill materiale
Her kan du bestille materiale om Executive Management Programme INSEAD.

Følg oss

Meld deg på nyhetsbrevet

Scandinavian Executive Institute Logo White
Motta inspirasjon og innsikt om lederrelaterte emner