MASTERCLASS MED DAVID DUBOIS:
– 90 prosent av al verdens data er produsert de seneste to årene, noe som gir lederne en unik mulighet til å spore alle aspekter av kundeatferd. Men hvordan innsamler, vurderer og integrerer du disse enorme datamengdene i din strategi? Med utgangspunkt i mine-caser fra flere bransjer og en rekke praktiske øvelser, vil vi reflektere over de forskjellige typene av lett tilgjengelige Big Data, og se på hvordan disse kan omsettes til systematiske konkurransemessige fordeler, forklarer David Dubois som er professor i datadrevet markedsføring på INSEAD.
På masterclassen, som foregår den 5. desember på Hindsgavl slott i Middelfart, vil David gi konkret og direkte anvendbar kunnskap om hvordan fysiske bedrifter kan bli bedre til å ny-tenke og digitalisere deres forretningskonsepter.
Ny og forbedret kundeverdi
Ifølge INSEAD-professoren vil masterclassen gi noen helt konkrete læringer som man kan ta med hjem og implementere direkte i sin bedrift eller organisasjon.
– Som deltaker vil du bli i stand til å identifisere hvilke analytiske data og verktøy som kan gi strategisk atferdsmessig innsikt, å diskutere hvordan du kan integrere denne innsikten og forbedre ROI og strategiutførelsen i din bedrift samt implementere de nye prosessene med henblikk på effektivt å skape ny og forbedret kundeverdi, sier han og tilføyer:
– I en verden fylt til bristepunktet med data skal du tenke over hvordan du kan utnytte data eksternt eller internt i relasjon til å skape ny verdi for din egen bedrift eller forretningspartnerne dine. Å gjøre det er vanskelig da det ofte er hardt å «komme i gang», å identifisere hvordan man konkret skal jobbe med dataene og etterfølgende implementere disse. Men alt dette kan masterclassen i desember altså gi god inspirasjon til og kunnskap om.
KJØP BILLETT
Her kan du kjøpe billett til masterclassen
BESTILL INFORMASJON
Her kan du bestille informasjon om Executive Forum
David Dubois er professor på INSEAD, og en av verdens ledende forskere innen datadrevet markedsføring, kundesentrering og digital transformasjon. Gjennom forskningen og undervisningen sin hjelper han bedrifter og organisasjoner med å få verdifull innsikt i avansert datanalyse, og med å designe og implementere effektive omnichannel-strategier. Han er blant annet ekspert i å rådgi bedrifter i hvordan de omsetter innsikt fra digitale teknologier som eksempelvis SoMe, IoT og blockchain til langsiktige konkurransefordeler.
Interessert i å ta med ledergruppen på tur?
Vurderer du å ta med ledergruppen din til et faglig og sosialt arrangement i forbindelse med en masterclass i Executive Forum, hjelper vi i Scandinavian Executive Institute meget gjerne med å sammensette og tilrettelegge et spesifikt totalprogram etter deres behov. Både de praktiske detaljene så som flytider, opphold og transport fra flyplass, men også hjelp til å finne supplerende sosiale og hyggelige aktiviteter som kan gjøre deres tur sammen helt spesiell.