Bensin på organisasjonen
Et av motivene for Stephan Pors Knudsen i forhold til å gå i gang med en topplederutdanning har i høy grad vært betinget av ønsket om hele tiden å gjøre det «bedre», sette seg noen mål og etterstrebe en kontinuerlig utvikling av OPENING.
– Vi er et kunnskapsbyrå, og det betyr at vi konstant er på forkant med kunnskap, innsikt og de nyeste tendensene. Det ligger i vårt DNA, og alle våre kunder skal oppleve at de får den seneste og mest relevante kunnskapen, slik at vi sammen kan «verdiladde» bedriften deres. Og derfor er det helt essensielt for meg at vi blant annet holder oss oppdatert innen ledelse, strategi og innovasjon, forklarer han.
Digitale strategier, Blue Ocean og innovasjonsstrategier er bare noen av de emnene som EMP-deltakerne foreløpig har vært gjennom i løpet av utdanningens første to moduler.
– Forløpet har i høy grad styrket meg og rustet meg til å håndtere de utfordringene vi står med, eksempelvis i forhold til noen ledelsesdilemmaer. Jeg har fått en masse kunnskap med hjem, både på det faglige og det personlige planet. Og så er jeg utrolig imponert over det set-up vi er blitt møtt med, både i Danmark og på INSEAD i Frankrike. Forløpet passer veldig godt inn i hverdagen min, hvor jeg totalt skal bruke 12 dager, fordelt på tre moduler samt noen aftener på forberedelse. 12 dager – det kan man godt avsette, hvis man ønsker å utvikle seg og lære noe nytt. Forløpet har i alle fall vært bensin på organisasjonen min, og bidratt til at vi er klar til «neste steg», konkluderer reklamebyrådirektøren.