Slik skaper du en innovativ vinnerbedrift

EXECUTIVE FORUM: Delta i en engasjerende og inspirerende masterclass med IMD-professor Mark Greeven den 21. november, og få et skarpt og velfundert innblikk i hvordan du skaper innovasjon i din bedrift.

Den 21. november gjester IMD-professor Mark Greeven Hindsgavl Slott i Danmark i regi av Executive Forum. Her vil han ta deg med på en innovativ læringsreise som kan gi mange gode og inspirerende input til innovasjonsarbeidet i nettopp din bedrift.

Meld deg på – for alumn-deltakere
Meld deg på – for ikke-alumn-deltakere

Mark Greeven, Professor of Innovation and Strategy, IMD. Foto: IMD Business

Se mot Østen

I forelesningen tar Greeven tak i det han kaller for «innovasjonsparadokset» som handler om hvordan store bedrifter fremmer innovasjon i turbulente tider. Han går imot den gjengse forestillingen om at innovasjon bare handler om «ville idéer» og gründerbedrifter fra Silicon Valley. Fremfor å se på de velkjente eksemplene fra Vesten, ser han mot Østen for å skape suksessfulle og innovative vinnerstrategier.

– Forelesningen gir innsikt i innovasjonsparadokset, samt en rekke metoder til hvordan bedrifter proaktivt kan bekjempe dette. Innovasjon handler nemlig ikke om rigide regler og bestemmelser, men om å tenke «ut av boksen». Deltakerne blir presentert for fire grunnleggende prinsipper som vil gjøre det mulig for dem å oppnå suksess med innovasjon, og opprettholde denne suksessen i turbulente tider, forklarer Mark Greeven.

Greeven har bodd og jobbet i Kina i ti år, og i masterclassen vil han i tillegg dele ut av de beste caser og eksempler fra det dynamiske og turbulente kinesiske forretningsmiljøet som blant annet inkluderer bedrifter som Alibaba, Haier, Pingan og Xiaomi. Caser og «best practice» fra disse kinesiske bedriftene vil kort og godt gi deg som deltaker ny innsikt og inspirasjon til å jobbe strukturert med din bedrifts strategiske posisjon i turbulente tider.

Oscar for business-skoler

Mark Greeven, som også snakker kinesisk, er professor i innovasjon og strategi ved IMD. Gjennom et årti har han jobbet med forskning, undervisning og rådgivning i Kina, noe som har gitt ham en unik innsikt i denne «nye verden». Han har i løpet av perioden samarbeidet med innovative kinesiske bedrifter samt multinasjonale bedrifter for å utforske nye måter hvorpå man kan organisere og drive innovasjon, samt designe økosystemer som kan håndtere usikkerhet.

Greeven har en Ph.d.-grad fra Rotterdam School of Management på Erasmus University Rotterdam. Før han ble professor på IMD, hadde han fakultetsstillinger ved Zhejiang Universitet i Kina og Rotterdam School of Management i Nederland. I tillegg er Greeven å finne på «2017 Thinkers50 radar liste» over de 30 «next generation business-thinkers», en årlig rangering som av Financial Times anses som værende business-skolenes «Oscar-pris».

Les mer om Mark Greeven her

Meld deg på – for alumn-deltakere
Meld deg på – for ikke-alumn-deltakere